Таки ПОЛІТИЧНЕ мистецтво?! Що МАЮТЬ ЗНАТИ українці про Венеційське бієнале?

2024 ж. 16 Мам.
7 152 Рет қаралды

Все, що ви хотіли знати про Венеційську бієнале - в одному відео! Провідна виставка світового сучасного мистецтва вже вшістдесяте розпочалась у Венеції. І Суспільне Культура відвідало її передвідкриття.
У теплому влозі з Венеції ви дізнаєтесь:
- яким був Український павільйон, де ще були представлені українські митці та до чого тут караоке
- що в австрійському павільйоні забув Чайковський і «Лебедине озеро»
- як російський павільйон відкрився під прапором Болівії
- чому сучасне мистецтво таке незрозуміле та відповідь на ще 4 тупих питання, які ви боялись задати тим, хто «шарить»
Дякуємо Українському павільйону на 60 Венеційській бієнале за допомогу в організації зйомки відео.
ZMINA: Rebuilding - це проєкт, який співфінансується програмою ЄС «Креативна Європа» в рамках спеціального конкурсу заявок на підтримку українських переселенців та українського культурного і креативного секторів. Проєкт є результатом співпраці між фондом ІЗОЛЯЦІЯ (Україна), мережею Trans Europe Halles (Швеція) та організацією Malý Berlín (Словаччина).
00:00 Що таке Венеційське бієнале?
2:15 Перформанс від української мисткині Алевтини Кахідзе
3:54 Чи є українці «чужинцями» на Венеційському бієнале
4:30 Досліджуємо сенси виставки «Чужинці всюди»
6:50 5 тупих питань про мистецтво
9:52 Враження та емоції від сучасного мистецтва
10:45 Українські роботи у польському павільйоні
12:02 Про мистецький проєкт «Повторюйте за мною»
14:42 Що робить «Лебедине озеро» в австрійському павільйоні?
17:25 Історія російського павільйону на Венеційському бієнале
19:15 Болівія у російському павільйоні
20:18 Які проєкти представляють Україну
23:03 Про художній проєкт «Щирі вітання»
26:34 Враження від 60 Венеційської бієнале
Підпишіться та натисніть 🔔 щоб отримати сповіщення про нові відео і трансляції
Наш офіційний сайт: suspilne.media/culture
Новини культури в Telegram: t.me/suspilne_culture
Ми у Facebook: / suspilne.culture
Новини культури в Instagram: / suspilne.culture
Ми в TikTok: / suspilne_culture
--
Усе про Суспільне читайте тут: corp.suspilne.media/

Пікірлер
  • Дякуємо за перегляд! Діліться своїми враженнями від 60 Венеційської бієнале в коментарях!

    @SuspilneKultura@SuspilneKultura15 күн бұрын
  • Чудовий доробок, дівчата. Сподобався і тон відео, і зміст. Ви молодці. А ще пишаюся нашою присутністю на цьому фестивалі.

    @epicaviation8123@epicaviation812315 күн бұрын
  • Дякую за огляд важливої мистецької події, яка може здатись неосяжною за своїми масштабами. Але ваші акценти дуже допомагають ❤

    @user-wj4qb8gc5l@user-wj4qb8gc5l15 күн бұрын
  • Суспільне, ви - супер! Дякую.

    @annabarabanna7668@annabarabanna766814 күн бұрын
  • Чудовий репортаж, вдячна вам ❤ Дуже просто і приязно про сучасне мистецтво.

    @sulatska@sulatska14 күн бұрын
  • ~~~ Правило #1 ~~~ 🫡 *Прийшов, прослухав, поставив вподобайку* 👍🏻

    @johan_johansson_@johan_johansson_15 күн бұрын
  • Дякую за екскурсію. Чудовий сюжет.

    @annabarabanna7668@annabarabanna766814 күн бұрын
  • Це було цікаво, дякую! Додивилась до кінця ❤🖤💙💛

    @noormia2780@noormia278015 күн бұрын
  • Супер крута робота! Мені сподобався і стиль подачі, і конструктивне наповнення, ну і шуткі канешно топ)) Катя і Юля 🔥🔥🔥

    @LesiaKotubey@LesiaKotubey2 күн бұрын
  • Дуже цікава тема! Дякую художникам, що тримають і підтримують українські цінності❤ Я на наступному тижні теж їхатиму на Бієнале, звичайно лише з надписом "russia ist a terrorist state". росія відповідальна за геноцид, культурний в тому ж числі

    @Olex.artist@Olex.artist15 күн бұрын
  • дуже важливо мати голос України на важливих мистецьких подіях! Огляд павільйонів дає уявлення про світові тренди і до того ж чіткий расклад хто за кого 🤡

    @zlata2207@zlata220715 күн бұрын
  • Дякую, пропагуйте українське мистецтво👏

    @user-gp9bb8qg7x@user-gp9bb8qg7x13 күн бұрын
  • від уривка про австрійський павільйон дуже згоріла срака. дякую за сюжет

    @user-ng4li5yv9k@user-ng4li5yv9k15 күн бұрын
    • Ведуча трактувала виставку Австрії по-своєму. На сайті Венеційської бієнале написано "За часів політичних заворушень, наприклад, у разі смерті глави держави, радянське телебачення замінювало свою регулярну трансляцію «Лебединим озером» Чайковського на кілька днів. У радянській культурній пам'яті знаменитий балет став кодом зміни влади. Єрмолаєва та Сергєєва перетворюють балет з інструменту цензури та відволікання уваги на форму політичного протесту - тут танцюристи репетирують зміну режиму в Росії.". Тобто авторка Анна Єрмолаєва, до речі емігрантка з 1989 року та дессідентка, можно сказати, висловила чекання зміни влади у росії.

      @allott4533@allott453315 күн бұрын
    • а від свого павільйону у вас не згоріла?

      @user-cm7vq3qv2f@user-cm7vq3qv2f15 күн бұрын
    • Почитайте про австрійський павільйон на офіційному сайті Венеційської бієнале, там інша трактовка, Катя розповіла по-своєму.

      @allott4533@allott453314 күн бұрын
  • Дякую за відео! Було цікаво вперше почути про цю виставку

    @Madrid015@Madrid01515 күн бұрын
  • Дякую за відео-прогулянку. Ідея з відтворенням звуків війни здалась цікаво і вдалою. Інші наші роботи щось не дуже зрозумілі і вражаючі, можливо треба більше в них зануритись.

    @yanayana4088@yanayana408815 күн бұрын
    • На Венеційській бієнале, де майже 90 національних павільйонів, ніхто не буде дуже занурюватись та зупинятись, якщо глядача одразу не "зачепити" чимось яскравим, оригінальним, інтерактивом. Цього нашому національному павільйону, на жаль, не вистачає. Зокрема, так і напрошується інтерактив з плетіння маскувальних сіток - навіть дивно, що його не зробили.

      @allott4533@allott453315 күн бұрын
    • прект зі звуками представляв польський павільйон. Бажаю успіху з зануренням.

      @hannapotieshkina2440@hannapotieshkina244015 күн бұрын
    • @@hannapotieshkina2440 і в чому глибинний сенс вашого сарказму?

      @yanayana4088@yanayana408815 күн бұрын
    • @@yanayana4088 для вас це сарказм, цікаво. Що саме спонукало вас до такого визначення?

      @hannapotieshkina2440@hannapotieshkina244015 күн бұрын
    • а мені навпаки ідея зі звуками здалась не дуже вдалою. Не думаю, що більшість європейців зрозуміють те, що йде за цими звуками, а українців може стригерити. Та і просити людей, що пережили обстріли відтворити звуки не дуже етично на мою думку

      @ingvar3072@ingvar307214 күн бұрын
  • Дякую за розповідь. Не терпиться самій поїхати і подивитися🙂

    @GreenSofaGallery@GreenSofaGallery15 күн бұрын
  • Нашу країну потрібно було представити виставкою та відео-рядом фотографів Влади та Кости Либерови! Libkovs

    @user-uc1qn4ld8n@user-uc1qn4ld8n14 күн бұрын
    • Це "занадто прямо " за для тонкоорганізованих душевно італійців. (Сарказм)

      @user-ij6dd5ci5z@user-ij6dd5ci5z14 күн бұрын
    • 22.25 "....занадто прямо.." То вам відповідь.

      @user-ij6dd5ci5z@user-ij6dd5ci5z14 күн бұрын
  • @wassabied@wassabied12 күн бұрын
  • 19:21 болівійська народна республіка 💩🥲

    @mariaderhachova26@mariaderhachova2615 күн бұрын
  • Дякую! Було би дуже круто всю цю критичну інформацію про російський колоніалізм в рамках "антиколоніального" Венеційського бієналле зібрати в каталог чи журнал

    @tridsatchetyre@tridsatchetyre8 күн бұрын
  • Дякую за рубрику 5 тупих запитань: це саме мої запитання були))

    @Catwomanwa@Catwomanwa13 күн бұрын
  • Катя дуже хороша провідниця в сучасне мистецтво. Дякую за акценти. Подруга їздила на Бієнале і вона розчарована українським павільйоном. В минулому році Україну представляв проект Павла Макова і це була подія. Нащо посилати в Венецію прохідні проекти, коли кожний мистецький акт, тим більше на такій значній платформі, має бути промовистим?

    @user-bv9fn4cd9b@user-bv9fn4cd9b15 күн бұрын
    • Погоджуюсь. Цікаво ще десь почитати про вартість, скільки було витрачено на наш павільйон і чи була теоритично фінансова можливість втілити щось цікавіше.

      @yanayana4088@yanayana408815 күн бұрын
    • @@yanayana4088ні, не було держфінансування й шукали додаткові джерела

      @nastyatumys@nastyatumys8 күн бұрын
  • Можливо ідея з реальним плетінням сіток з глядачами була б очевиднішою, але цікавішою. Показати які є розміри сітки за різним призначенням від бтр, танка до гаубиці, окопа. Люди в Європі окопної траншейної війни десятиліттями не бачили. Залучити їх до плетіння, з розумінням того що цей мистецький акт є прямою допомогою фронту, наприклад, і не закінчиться тільки бієнале. І що ці сітки зараз одразу поїдуть на реальний фронт страшної війни. Яка по відстані взагалі-то не так далеко від Венеції.

    @yanayana4088@yanayana408815 күн бұрын
    • Так, і ще не пізно було б додати такого інтреактиву нашій виставці.

      @allott4533@allott453314 күн бұрын
    • і показати що плетіння сіток - це не серйозна справа, обумовлена виживанням, а що то така забавка, арт, прояв оброзотворчого мистецтва

      @lestom100@lestom10011 күн бұрын
    • @@lestom100 навпаки, плетіння сіток - серйозна справа. І тут взагалі не треба переводити війну і все що з нею повʼязано в розряд «забавок»

      @IvLaka@IvLaka11 күн бұрын
    • @@IvLaka тому на бієналє не було сіток

      @lestom100@lestom10011 күн бұрын
    • @@lestom100 хто визначає серйозність чи несерйозність? В акціонізмі грань між життям і мистецтвом часто дуже розмита. Мистецтво це не розвага, і воно може бути дуже і дуже серйозним, і досягати мети доносячи складні речі нестандартними методами. Акціонізм про це.

      @yanayana4088@yanayana408810 күн бұрын
  • Хотілось би щоб ми теж змінювали вживання англійського відповідника у назві нашого сусіда > Russian Federation > not Russia (there’s no such country)

    @almostquietstudio@almostquietstudio15 күн бұрын
  • Мене зацікавила промова грузинки (?), яка приїхала від України про пацифізм. Було б цікаво почути її повністю. Також цікаво подивитися повністю відеороботи з Українського павільйону, щоб зрозуміти, як там була представлена Україна.

    @user-mm2ud8wm2g@user-mm2ud8wm2g14 күн бұрын
    • Вона українка

      @olyaoborina7688@olyaoborina76887 күн бұрын
  • От чому в перший день передпоказу Венеційської бієнале палестинці волали на весь Джардіні і мітингували проти Ізраїля, привернувши загальну увагу, а про Україну було і не чутно? А українці щось обговорювали тихенько, в досить вузькому колі (на відео це є). Та й мистецтво Національного павільйону країни, де їде війна, повинно бути більше помітним і "чіпляючим" увагу. Можливо, сказалось те, що куратори зараз живуть не в Україні.

    @allott4533@allott453314 күн бұрын
  • Нічого не змінилося за 2014-2014... Московороті "українські" типу "митці" від пророССійського олігарха знову на творчих тусовках... Коли корупційно-москвофільні "бізнєсмєни" відмивають "на мистецтві" награбоване в Україні - це і є окупація та неоколоніалізм від московії в Україні.

    @Kyiv_UA_Sport@Kyiv_UA_Sport10 күн бұрын
  • Як звуть українську хореографку, яка разом з росіянкою представляють Австрію виставкою "Лєбєдіноє озєро"? (Вся ця історія вкотре доводить, що 1. Колишніх росіян не існує. 2. Україна не карає колаборантів.)

    @user-mm2ud8wm2g@user-mm2ud8wm2g14 күн бұрын
  • Дякую. Цікавить фітбек щодо концепту українського павільйону. Враження, що загубилась і не викликала зворотньої реакції у публіки

    @kramarenko7270@kramarenko727015 күн бұрын
    • а що там мало викликати реакціі, у вас особисто викликало побачене?

      @user-cm7vq3qv2f@user-cm7vq3qv2f15 күн бұрын
    • @@user-cm7vq3qv2f відсутність цілосності, бачення, що Україна - країна Героїв, нерву. Схоже на самодіяльний музей в клубі пгт

      @kramarenko7270@kramarenko727014 күн бұрын
    • В мене викликало емоції музей сучасної війни у Дніпрі, створений маріупольцями в тому числі, де за донати можна розбити кувалдою бюст пуйла! Оце викликає в мене зараз емоції. Гадаю, для українців, зараз, тяжко викликати емоції таким, що на бієнале. Як то кажуть, солов'ї не співають , коли гармати гремлять. Якось так.

      @user-ij6dd5ci5z@user-ij6dd5ci5z14 күн бұрын
    • Доречі, згадала, викликають емоції малюнки солдат на реабілітації. Їх і можна було представити на бієнале. Вони , може, і недолугі , в сенсі містецкого, а шірість пре!

      @user-ij6dd5ci5z@user-ij6dd5ci5z14 күн бұрын
    • @@user-ij6dd5ci5z на бієннале можна і треба викликати емоціі - бо це подія, що має бути промовистою із чітко артикулюванним контекстом. Проблема не в украінцях, що вважають себе недостатньо зануреними чи освіченими, щоб зрозуміти мистецтво. Проблема в організаціі, що вдає, ніби не розуміє мети участі на Бієннале. Але мене більше вражає, як з року в рік ми маємо оде й теж і замість того, щоб розібратися, чого саме так трапляється, украінцям розказують, що мистецттво занадто складне, аби його зрозуміти. Мовляв, куди вам, занурюйтесь глибше.

      @user-cm7vq3qv2f@user-cm7vq3qv2f13 күн бұрын
  • як же це так, про війну дозволили сказати у польському павільйоні, а в украінському, як не дивно, були представлені пінчуківські самозванці з подушками? коли ви вже протрезвієте? головне з пафосом висвітлювати що там у позарєбріка і як завжди, з акцентом на жертовність.

    @user-cm7vq3qv2f@user-cm7vq3qv2f15 күн бұрын
  • Цікаво, скільки на цьому "бієналле" є "українських митців", які самі москвороті "какаяразніца", але "перефарбувалися" лише "після" 24 02 2022 та заради комерційної вигоди, бо ж "модно бути українцем" (НЕ українцям) в 2022-2024

    @Kyiv_UA_Sport@Kyiv_UA_Sport10 күн бұрын
  • Актуальный был бы проект сейчас это проект художника, которого бы не выпустили и забрали в тцк и кинули на фронт

    @etsoSo@etsoSo14 күн бұрын
    • після здачі екзамену з украінськоі мови

      @user-cm7vq3qv2f@user-cm7vq3qv2f13 күн бұрын
    • Вообще-то один из участников "Открытой группы" в Польском павильоне и так сейчас защищает Украину, его отпустили на презентацию проекта.

      @allott4533@allott453313 күн бұрын
  • ці ваші сміхуйочки, звісно, дуже крінжові. можна було б і без цього обійтися - без тупих питань і без ідіотської музики на бекграунді і пози з "я не розумію сучасне мистецтво, тому це буде ха-ха". це все настільки зайве, особливо у контексті колоніальних тем, шо я навіть не знаю, як не можна було цього зрозуміти відразу

    @ThatGuy007Ukr@ThatGuy007Ukr23 сағат бұрын
KZhead